3 pasi atunci cand ai foarte multe de facut

multe-lucruri-de-facut

3 pasi atunci cand ai foarte multe de facut

Incepe ziua si deja ai foarte multe emailuri in asteptare. Proiectele incepute saptamanile trecute si-au depasit deadline-ul (sau sunt in fiecare zi intr-un termen variabil). Pare ca totul este o urgenta si intensitatea este foarte ridicata. Daca ti se intampla sa ai foarte multe lucruri de facut atat in cariera cat si in viata personala, atunci acest articol este pentru tine. 


In fiecare zi suntem in cautarea acelor activitati care sa ne aduca implinirea profesionala si personala. Daca ai un job solicitant sau iti place sa te implici in diverse activitati, atunci te-ai confruntat cu momente in care ai foarte multe sarcini. La unul din evenimentele pe care le-am organizat, o participanta mentiona dificultatea cu care se confrunta atunci cand in echipa pe care o coordona, interveneau proiecte ale caror termene se suprapuneau. Era prezent stresul si oboseala iar concentrarea scadea dramatic.

In astfel de situatii, nu actioneaza o solutie (in niciun caz nu vei avea timp sa citesti un astfel de articol atunci), ci mai degraba intervine un sistem pe care ti l-ai setat de-alungul timpului (am scris un articol pe acest subiect aici). In cadrul acestui sistem ar trebui sa actioneze (cel putin) 3 pasi:

1. Noteaza-ti TOATE sarcinile pe care le ai de realizat (in functie de rolurile tale: angajat/antreprenor, sot/sotie/prieten, si orice alt rol la care te gandesti)

Scopul acestui pas este sa elibereze “presiunea” generata de volumul mare de sarcini, care sa se transforme intr-un NUMAR. In loc sa spui ca ai “foarte multe lucruri de facut”, vei incepe sa spui “Am 5 sarcini importante”. Cunoasterea clara a numarului de sarcini va impune o limita asupra stresului si imposibilitatii create de expresia “foarte multe lucruri de facut”.

2. Filtreaza-ti sarcinile prin intermediul matricei Important/Urgent

Am scris un articol despre acest instrument foarte popular de productivitate aici. Orice alt sistem care functioneaza pentru tine este perfect. In articolul de ieri iti vorbeam despre filtrarea sarcinilor pe care o fac prin intermediul aplicatiei Todoist intre sarcinile ce presupun munca profunda si restul sarcinilor. Deseori, neglijam importanta filtrarii sarcinilor astfel incat sa ne ocupam de cele care au cu adevarat impact pozitiv. Avand notate sarcinile si prioritizate, iti mai ramane un singur pas:

3. Concentreaza-te pe prima sarcina din lista filtrata

Amanarea sarcinilor nu te vor duce nicaieri, ba mai mult, vor produce presiune suplimentara in ziua urmatoare. Elimina orice distragere de atentie si concentreaza-te pe prima sarcina. De indata ce vei reusi sa o indeplinesti treci la urmatoarea si asa mai departe. Vei observa cum o prima victorie se transforma intr-un sir.

In articolul de maine iti voi vorbi despre ce poti sa faci atunci cand la finalul unei zile sau saptamani ti-au ramans foarte multe sarcini la care probabil te vei gandi in timpul liber (in care ar trebui sa te relaxezi alaturi de cei dragi).

Pana atunci iti doresc sa ai productivitate ridicata!


Te-ar putea interesa si Ebook-ul “Planificarea activitatilor” disponibil gratuit aici.

Ebook Costin Ciora planificarea activitatilor

 

 

Ultimele comentarii