Experimentul meu de 1 luna de deconectare de la retelele de socializare & smartphone

pexels-photo-195277

Experimentul meu de 1 luna de deconectare de la retelele de socializare & smartphone

Exista o serie de argumente stiintifice care arata impactul negativ al retelelor de socializare asupra atentiei si concentrarii. Putem gasi articole, carti sau studii stiintifice pe acest subiect. Cred insa ca mai mult conteaza modul in care un instrument (fie el si social media), ne ajuta sa atingem obiectivele pe termen lung.

Cu toate ca nu ma consider o persoana ce petrece mult timp pe retelele de socializare, cred ca la nivelul intreruperilor acestea au un impact ridicat asupra muncii mele. Nu am nicio aplicatia de social media pe telefon (mai putin Whatsapp), insa verific regulat conturile de Facebook, pagina mea de Facebook, grupurile create pentru discutiile despre productivitate, contul de LinkedIn si Twitter. Toate acestea contribuie la intreruperile frecvente care nu ajuta nici concentrarea, nici finalizarea unor sarcini importante.

Pentru mine, un obiectiv profesional important pentru acest an este finalizarea cartii mele despre productivitate (detalii in curand). Acest lucru presupune documentare, perioade neintrerupte de scris si editat si finalizarea cu o varianta care sa ajute cititorii.

Asadar, pornesc experimentul de 1 luna de deconectare de la Facebook, LinkedIn si Twitter. Totodata, limitez comunicarea prin Whatsapp de pe telefonul meu si voi trece de la smartphone la un telefon care sa-mi aminteasca de inceputurile telefoniei mobile (un Nokia fara internet, fara touchscreen). Voi ramane conectat la emailul contact@costinciora.ro si la apelarea directa telefonica.

Nu sunt primul care face un astfel de experiment, si cu siguranta nu voi fi ultimul. Nu te invit sa faci acelasi lucru, fiindca nu uita, de fapt “experimentez” si incerc sa gasesc cateva raspunsuri privind concentrarea.  Te invit insa sa reflectezi asupra rolului pe care il joaca tehnologia in viata ta astazi, in special la cum  te ajuta sa-ti atingi obiectivele.

Cateva articole scrise de-a lungul timpul pentru ideea de deconectare mai jos:

Cat timp petreci pe retelele de socializare? 3 motive pentru care apelul telefonic e mai productiv

Folosesti telefonul mobil sau calculatorul inainte de culcare?

2 aplicatii pentru a reduce timpul de utilizare a telefonului

3 perioade “offline” pentru a-ti creste productivitatea

Voi reveni peste o luna cu rezultatele acestui experiment.

Comments are closed.