„Curatenia de primavara” in obiective, prioritati si emailuri
In fiecare an, iti setezi noi obiective, iti organizezi prioritatile si primesti multe emailuri. Rectific, foarte multe emailuri. Din cand in cand, o analiza mai detaliata trebuie sa iti arate daca esti pe drumul cel bun sau trebuie sa faci „curatenie”. Daca esti intr-o situatie in care vrei sa te „re”-organizezi, articolul acesta este pentru tine.
Setarea obiectivelor este importanta pentru ca iti arata drumul pe care trebuie sa mergi. Mai mult, prioritatile determina calitatea muncii tale si rezultatele. Ce se intampla cand ai prea multe obiective, nu-ti setezi bine prioritatile si ai exagerat de multe emailuri de citit? Raspuns: nivelul de supraincarcare este ridicat si pare ca ai foarte multe sarcini.
Daca iti spui zilnic „am foarte multe lucruri de facut”, poate ar trebui sa-ti acorzi o pauza in care sa analizezi daca toate obiectivele sunt realiste pentru tine si daca ai setate anumite prioritati.
Mai jos iti prezint cateva idei despre cum sa faci „curatenia de primavara” in cele 3 zone cheie prezentate mai sus:
1. Obiectivele
Daca la inceputul anului ti-ai setat o lista de obiective (Citeste si articolul „Ai nevoie de o lista de obiective pentru acest an?” disponibil aici) cel mai probabil ai constatat in februarie ca ea s-a modificat (Citeste si articolul „3 intrebari la inceput de februarie pentru atingerea obiectivelor anului” scris pentru Revista Cariere (editia online) disponibil aici.)
Ce ar trebui sa faci acum? Sa analizezi unde te situezi cu obiectivele tale. Uneori supraestimam capacitatea noastra de a lucra si ne setam (din entuziasm) multe obiective atat pentru propria persoana cat si pentru cariera. Acest lucru determina in multe situatii mai degraba un stres in plus, decat relaxarea cautata. Asadar, identifica obiectivele pe care le vizezi acum, simplifica si reorganizeaza-ti planul de indeplinire a obiectivelor.
2. Prioritatile
Crezi ca iti cunosti bine prioritatile? Poate pe hartie sunt notate corespunzator insa de cele mai multe ori, atentia noastra poate fi usor transferata catre alte activitati, neglijand prioritatile. Asadar, identifica-ti prioritatile, dar analizeaza-ti ultima luna si identifica modul in care te-ai ocupat de aceste prioritati. Exista o diferenta considerabila intre ceea ce ai notat ca fiind prioritate si „modul” in care actionezi asupra prioritatilor tale? Daca da, incearca o „curatenie” generala.
3. Emailurile
Daca ai sute de mesaje necitite, nu ai decat sa incepi sa te ocupi de ele. Iti va oferi claritatea necesara pentru a vedea emailul cu totul diferit. In curand, voi lansa si un workbook gratuit pe aceasta tema, ce va fi disponibil in sectiunea de „Resurse Gratuite”.
Pentru a-ti aduce aminte cateva idei simple pentru cresterea productivitatii am creat un checklist gratuit numit „7 Strategii Simple pentru a fi mai productiv” disponibil aici. Are 1 pagina si poti sa-l printezi si sa-l afisezi pentru a-l vedea in fiecare zi.
De ce? Pentru ca ideile simple sunt cele care te pun in miscare, te fac sa fii mai productiv si cu mai multe rezultate.
Tot ce trebuie sa faci este sa incepi cu o curatenie in lista ta de obiective, prioritati si emailuri. Apoi, vei obtine impulsul necesar pentru a face si alte schimbari „mici” dar importante pentru tine.
In final, ramane doar sa-mi raspunzi la o intrebare: „Cand te apuci de curatenie?”
Te astept in programul Productiv 30!