Vrei sa atingi un obiectiv? 3 trucuri simple, dovedite stiintific, pentru evitarea amanarii

maine

Vrei sa atingi un obiectiv? 3 trucuri simple, dovedite stiintific, pentru evitarea amanarii

La inceputul anului ne gandim la obiectivele pe care vrem sa le realizam in Noul An. Am scris un articol despre obiective aici si poti gasi un template tomorrowutil aici.

Dincolo de realizarea efectiva a listei de obiective, care reprezinta in sine o activitate importanta, pentru a ajunge la rezultate trebuie sa avem un plan de actiuni clare zilnice/saptamanale sau lunare.

Aici intervine “amanarea”. Sa zicem ca ti-ai stabilit ca obiectiv ca zilnic sa ai o sesiune de meditatie de 10 minute. Cum intervine amanarea? Simplu: nu va fi in lista ta de prioritati si altceva va umple timpul, si vei ajunge la concluzia ca “Nu-i nimic. Lasa pe maine!”. In ziua urmatoare e posibil sa ajungi tot acolo.

 

Iti prezint mai jos 3 trucuri simple pentru evitarea amanarii.

1. Intreaba-te “De ce”?

In momentul in care ai in plan un obiectiv, ar trebui sa te intrebi “De ce vreau sa realizez acel obiectiv?” Daca ai incercat de mai multe ori fara rezultat, poate nu este ceea ce iti doresti, ci mai degraba familia, colegii sau prietenii cred ca acel obiectiv este potrivit pentru tine. Planificarea obiectivelor anuale ar trebui sa fie corelate atat la nivel personal, de familie, job sau implicarea in comunitate tocmai pentru ca numitorul comun esti tu.
Fuschia Sirois, psiholoaga si profesoara la Bishop’s University din Canada sustine ca cercetarea in care este implicata arata ca oamenii “Ar trebui sa analizeze mai in detaliu si sa gaseasca o semnificatie personala la fiecare sarcina pe care o au de realizat.”

2. Incepe cu pasi mici

Cand vrei sa realizezi un obiectiv, cel mai util este sa incepi cu pasi mici si sa-ti stabilesti un to-do list. O lista de sarcini nerealizata va reveni permanent in memoria noastra, un efect numit de psihologi efectul Zeigarnik. O lista de sarcini, calmeaza efectul Zeigarnik. Poti folosi pentru notarea sarcinilor tale, aplicatia Trello despre care am scris aici.

3. Imparte proiectele in mai multe sarcini zilnice

Cand ai un proiect mare totul mare greu de realizat. Cu siguranta vei amana sa lucrezi la un proiect cand in to-do listul tau scrie “De lucrat proiectul A” si vei amana pentru ziua urmatoare, versus a scrie “Realizare documentare proiect” si zilnic alte sarcini mici. In final, la baza e matematica simpla: pasi mici zilnici pot conduce la obiective mari la finalul anului. Acest lucru nu inseamna ca nu poti realiza un proiect in mai putin timp, insa efortul si stresul vor fi pe masura.

Iti doresc sa eviti la maxim amanarea si sa-ti gasesti ritmul de a-ti planifica si realiza obiectivele!

Te-ar mai putea interesa si articolul “Ai nevoie de o lista de obiective in 2016?”

Pe 14 ianuarie, organizez un webinar gratuit pe topicul “De la obiective la rezultate in 2016”. Poti gasi detalii aici.

 

Sursa utilizata:
5 Scientifically Proven Ways to Beat Procrastination

Vrei sa primesti articolele mele direct pe email?

Da, vreau articolele pe email

Ultimele comentarii