Povestea din spatele cifrelor

Aquaman – incasari de 1.07 miliarde de dolari. O scurta analiza si 2 lectii despre strategie

Astazi am vazut in sfarsit Aquaman. Si dincolo de povestea din film, de impresia subiectiva a filmului, am mai vazut o poveste. Dar, nu la cinematograf, ci in cifre date de incasari.

Ieri am facut o scurta vizita la un restaurant cu servire la pachet. Dupa ce ii spusesem de preturi & posibile optiune la meniu, un coleg a remarcat ca am facut in minte o scurta analiza. Posibil. Cifrele ne ajuta nu neaparat sa exludem emotiile din decizia de cumparare, ci sa o integram mai bine. Sau, macar sa argumentam rational atunci cand cumparam. M-am tot gandit la cifrele filmului Aquaman si am continuat lucrand la o scurta analiza.

Mi-au placut de mic filmele cu super-eroi. Dintotdeauna, filmele DC Comics au fost cap de afis in tot ce inseamna filmele cu super-eroi. Dar, de la ultimul “The Dark Knight Rises” din 2012, DC Comics nu a reusit sa contracareze succesul filmelor Marvel – analizate in articolul meu aici.

Din noua generatie de filme interconectate, la fel ca in benzile desenate, au aparut 4 filme: The Man of Steel, Wonder Woman, Justice League si de curand, Aquaman.

Mai jos va prezint rezultatele incasarilor, conform celor de la boxofficemojo.com.

Aquaman a ajus pe locul 25 in topul celor mai bine vandute filme din istorie, fiind pe locul 2 in topul filmelor DC Comics. Un loc mai bun este ocupat doar de The Dark Knight Rises (generatia anterioara cu Chrsitian Bale in rolul lui Batman din 2012. Ocupa locul 24 in topul celor mai bine vandute filme din toate timpurile). Dupa cum se poate observa si in graficul de mai jos, Aquaman a depasit Justice League, Wonder Woman si Man of Steel (comparan generatia actuala de super-eroi DC Comics).

 

Lucrurile nu sunt surprinzatoare, avand in vedere si ratingul IMDB optinut de aceste filme, conform graficului de mai jos in care se observa incasarile versus ratingul IMDB.

 

 

Datele din boxofficemojo.com arata si incasarile impartite pe piata americana versus internationala. 71.2% din incasarile cinematografelor pentru Aquaman au fost date de incasari la nivel international. Este cel mai ridicat procent din lista ultimelor filme lansate de DC Comics. Cel mai ridicat nivel pentru piata americana este dat de Wonder Woman cu 50.2%.

O cifra suprinzatoare este data de incasarile in week-endul de lansare. Cu toate ca Aquaman are cele mai ridicate incasari, in week-endul de lansare este pe ultimul loc in comparatie cu celelalte 3 filme.

 

Bugetul filmelor lansate arata ca Aquaman nu a reprezentat un prim plan in strategia DC Comics. Cu un buget de 160 de milioane de dolari este pe locul 3 in comparatie cu celelate filme.

Comparatia incasari pe buget ne duce la un indicator interesat – suma dolari la 1 $ buget investit. Aquaman are un rezultat de 6.68 $ incasari globale la 1 $ investit in timp ce Justice League doar 2.19 $ incasari globale la 1 $ investit. Trebuie sa luam in calcul faptul ca din incasarile globale ale cinematografelor doar o parte ajunge in final la companie, de aici si necesitatea ca acest indicator sa fie cat mai ridicat. 

 

Incasarile pe cinematograf arata din nou aceeasi situatie. Aquaman a reusit sa se impuna in topul ultimelor filme lansate de DC Comics cu o medie de incasari de 255.3 mii $ pe cinematograf.

 Asadar, pe baza datelor de mai jos, va prezint 2 lectii invatate de la Aquaman, utile oricarei companii:

1. Competitie puternica? Inoveaza si surprinde

Dupa rezultatele ultimelor filme, parea ca Marvel are suprematia filmelor cu super-eroi. Dar, industria arata ca e nevoie de competitie pentru a se ajunge la o calitate a filmelor ridicata. Marvel are nevoie de DC Comics, si DC Comics de Marvel. Iar noi, privitorii, avem nevoie de competitie care sa duca la noi inovatii cinematografice si de efecte vizuale. Insa, lectia principala este ca oricand printr-un produs reusit si strategie eficienta poti ajunge din urma competitia.

2. Startul nu e intotdeauna un argument privind rezultatul

In primul week-end de lansare, Aquaman nu era nici pe departe la nivelul celorlalte filme. E posibil ca acest lucru sa fii fost influentat si de data de lansare (inainte de Anul Nou) dar si de lansarea intarziata in anumite tari. Dar, lectia principala este ca un start greoi nu ne arata intotdeauna performanta.

DC Comics a primit un feedback bun prin Aquaman. Un feedback de 1.07 miliarde. Ramane de vazut cum va arata anul pentru DC Comics prin lansarea filmului Shazam care insa posibil sa fie eclipsat de lansarea a cel putin 2 filme Marvel: Captain Marvel si mult asteptatul final prin Avengers: Endgame.

Dar toate, vor fi parte dintr-o noua poveste din spatele cifrelor.