Alinierea in echipa = cunoasterea asteptarilor

Alinierea in echipa = cunoasterea asteptarilor

De curand, un prieten mi-a povestit urmatoarea intamplare.
Lucrand la un proiect cu un coleg, si-a dat seama ca modul in care vedea desfasurarea proiectului era total diferita de cea a colegului.
Acest lucru ducea in mod repetat la mici discutii, total ineficiente pentru derularea proiectului. Cumva, setul de “convingeri” ale fiecaruia nu era aliniat, la baza fiind in principal o problema de comunicare.
O simpla problema de intelegere a punctului de vedere al colegului ducea insa la o situatie in care indiferent de numarul de iteratii, sau incercari, situatia era identica.
Problema simpla se transforma intr-un ciclu de probleme care aveau insa la baza o rezolvare simpla.
Solutia a venit din stoparea acestui ciclu si o intalnire de setare a asteptarilor. Cunoasterea asteptarilor celuilalt a dus la o aliniere mai buna. Proiectul s-a eficientizat si echipa a trecut la un nou nivel.
Am putea sa vedem astfel de situatii destul de frecvent.
De la simple discutii in familie, la birou, cu colegii cu prietenii sau cu clientii, la baza micilor situatii ce pot conduce la accentuarea problemelor stau lipsa de comunicare clara si mai mult lipsa de intelegere a asteptarilor celuilalt.

Ai persoane cu care ti-ai putea eficientizare comunicarea? Atunci, puneti-va asteptarile pe “masa”.

Comments are closed.