Dezvoltarea organizationala necesita implicarea tuturor actorilor: HR, consultanti si mai ales participanti
In lunile februarie-mai, am participat in calitate de Consultat & Trainer Qualians la livrarea unui program organizational pentru 4 grupe de profesionisti din domeniul automotive.
Premisa colaborarii a venit dinspre departamentul de HR ce a identificat o zona de dezvoltare in Project Management. Colaborarea insa a debutat din start cu suportul coordonatorulului din HR pentru acest proiect, pentru a avea o discutie inainte de workshop cu o parte dintre participanti. Aceasta etapa s-a dovedit cruciala in design-ul programului, intrucat acesta a fost adaptat in directia dezvoltarii unor noi atitudinii cu privire la project management.
In acest sens, programul a fost personalizat pentru organizatie si creat astfel incat participantii sa invete, sa participe, sa reflecteze si sa-si seteze obiective de imbunatatire.
Fiecare grupa a avut un workshop si sesiune de follow-up la cateva saptamani distanta pentru o prima verificare a progreselor realizate.
Rezultatele au fost vizibile nu doar in mindsetul participantilor dar si in modul in care acestia contribuie mai departe la dezvoltarea organizationala. Dincolo de schimbarile normale intr-un sector dinamic, participantii au initiat schimbari pentru generarea de noi competente care sa-i duca la urmatorul nivel de dezvoltare.
Implicarea participantilor a fost foarte ridicata pentru a impartasi din propriile experiente, a filtra informatia si a prezenta propriile reflectari, dar si de participare directa la exercitiile din cadrul programului. Mai mult, participantii au primit resurse personalizate pentru nevoile lor, pentru ca experienta de la clasa sa fie dublata de discutiile 1-1, iar experienta de invatare sa fie cat mai directionata catre participanti.
Cand toti actorii implicati intr-un program de dezvoltare organizationala sunt deschisi si aliniati, rezulta programe care au un impact si care ofera fundatia necesara schimbarii pozitive la nivelul organizatiilor. Acesta este unul dintre proiectele Qualians in care colaborarea dintre consultant & designerul programului, coordonatorul de HR din organizatie si participanti s-a desfasurat cu focus pe obiective clare de obtinut la finalul programului.
Ne bucuram sa fim parte din dezvoltarea profesionala a participantilor la programele noastre.
The journey continues.