The Coca-Cola Company: Taste the… numbers > trimestrul 1 si 3 faze de revenire
The Coca-Cola Company a publicat recent datele aferente primului trimestru din 2020 si iti prezint mai jos cateva detalii. Desigur, poti gasi foarte multe informatii despre aceste rezultate si pe site-ul companiei si in prezentarile publicate recent, disponibile aici.
Nu sunt incluse in aceasta analiza cifrele imbuteliatorilor, diferiti pentru fiecare regiune ci doar cifrele raportate de compania principala “The Coca-Cola Company”. Intrucat actuala criza generata de noul Coronavirus, a debutat cu China inca din luna ianuarie, acest trimestru arata un mix de impact asupra vanzarilor companiei, atat geografic cat si asupra segmentelor operationale. In februarie, compania a avut o crestere de 3% de volum al vanzarilor in timp ce pentru intregul trimestru compania prezinta o scadere a segmentului “Away-from-home”.
Cifra de afaceri trimestrială a scăzut cu 1% in trimestrul 1 fata de acelasi trimestru din 2019. Totodata, pretul actiunilor The Coca-Cola Company au scazut cu 14,46% de la inceputul anului, cu scaderea cea mai scazuta in luna martie.
Indicatorul Cheltuieli la 1000 de dolari cifra de afaceri a crescut de la 387,05 la 391,93, in timp ce marja comerciala a scazut cu 1,86% (99 de milioane de dolari).
Profitul operational a scazut cu 2,26% in timp ce marja de profit operational a scazut de la 28% la 27,7%.
In final as vrea sa-ti prezint 3 faze pe care compania le ia in calcul pentru perioada urmatoare.
In primul rand compania analizeaza impactul “outbreak-ului” sau al pandemiei – lucru deja evident in majoritatea statelor lumii. Pentru aceasta perioada compania a luat masuri importante de transformare a produselor catre zona de pachete astfel incat impactul dat de inchiderea restaurantelor sa fie mai mic. Cu siguranta, vom vedea in trimestrul 2 daca acest efect este ridicat.
In al doilea rand, pentru China deja compania analizeaza impactul redeschiderii graduale, si a modului in care acest efect va impacta rezultatele companiei. Pentru fiecare faza, compania urmareste cu atentie care sunt punctele tactice de actiune corelate cu deciziile guvernelor.
Pentru faza 3, compania isi pune un mare semn de intrebare cu privire la ce va insemna “Noul Normal” si cum se vor schimba obiceiurile de consum. Este prematur de analizat aceasta faza pana cand redeschiderea graduala nu va fi completa.
Una dintre lectiile date de strategie din acest raport il reprezinta chiar analiza pe aceste faze si limitarea planurilor strategice la decizii operationale pe faze.