Trenduri in cautarile online – piata imobiliara
Exista un numar foarte mare de cautari ce se realizeaza pe Google. Ce se intampla cu aceste informatii?
Google le-a structurat in Google Trends unde in functie de termenul cautat, Google prezinta intr-o forma grafica extrem de utila, nivelul de interes de-a lungul unei perioade.
Iata ce apare pe site-ul Google Trends
–
„Când căutați un termen în Google Trends, sub termen veți vedea un grafic, care indică popularitatea acestuia în timp. Plasați cursorul pe grafic pentru a examina diferite puncte din acesta.
Valorile din grafic
Valorile din grafic indică numărul de căutări efectuate pentru un anumit termen, raportat la numărul total de căutări efectuate pe Google în timp. Acestea nu reprezintă valori absolute pentru volumul căutărilor, deoarece datele sunt normalizate și prezentate pe o scară de la 0 la 100. Fiecare punct din grafic este împărțit la cea mai mare valoare și înmulțit cu 100. Dacă nu deținem date suficiente, se afișează cifra 0.
Barele de lângă grafic
Când comparați două sau mai multe elemente, lângă grafic apar niște bare. Înălțimea barei reprezintă media tuturor punctelor din grafic pentru termenul de căutare respectiv.
Pantele negative
O pantă cu tendință negativă înseamnă că popularitatea termenului de căutare se diminuează. Aceasta nu înseamnă că numărul absolut sau total de căutări pentru termenul respectiv scade.
–
Iata ce arata Google Trends despre interesul de cautare ale anumitor termeni despre piata imobiliara.
Mai sus puteti vedea un grafic ce prezinta interesul manifestat prin cautarile pe Google perioada septembrie 2010-septembrie 2014 aferent termenilor „apartamente de vanzare 2 camere bucuresti”, „apartamente de vanzare 3 camere bucuresti” si „garsoniere de vanzare bucuresti”. Graficul interactiv poate fi vizualizat aici.
Se poate observa o valoare ridicata a cautarilor de garsoniere de vanzare, urmata de apartamentele de 2 camere. Rezultatele ca si nivel de marime nu sunt iesite din comun, dar nivelul de interes s-a stabilizat pentru ultimul an.
In graficul de mai jos, am urmarit nivelul de interes la cautarile unor termeni ce sugereaza interesul de cumparare al unor apartamente in 5 din cele mai importante orase din tara: Timisoara, Cluj, Iasi, Sibiu si Craiova. Un tren similar iil au timisoara Cluj si Iasi, in timp ce Sibiu si Craiova se situeaza la valori similara (avand in vedere si marimea acestor orase). Cluj se situeaza pe primul loc in ceea ce priveste perioada analizata din punct de vedere al termenului. Graficul interactic este disponibil aici.
Modul in care potentialii cumparatori cauta proprietatile pe care vor sa le cumpere poate fi un semnal cu privire la evolutia pietei. Bineinteles, analiza de mai sus este puternic influentata de termenii de cautare care pot fi generalizati. Intr-o cercetare viitoare voi prezenta in detaliu corelatii legate de trendurile si nivelul de interes prin informatiile oferite de Google Trends.