Obiceiuri productive,  Productivitate

Ai obiceiuri productive?

Intr-o continua dorinta de a realiza mai multe lucruri si a avea mai mult timp, este posibil sa ne confruntam cu o serie de provocari de productivitate.

Ce inseamna sa fii mai productiv? Raspunsul tine de fiecare in parte si nu uita ca orice “reteta” s-ar putea sa nu fie cea potrivita pentru tine. Mai degraba, priveste in ceea ce citesti (inclusiv acest articol) “ingredientul” care poate fi folosit diferit in functie de asteptarile, obiectivele si capacitatea ta. Poti sa citesti un articol pe acest subiect aici.

Ce se intampla atunci cand iti dai seama ca nu esti productiv(a)? In primul rand, te felicit pentru ca ai analizat modul in care lucrezi si stii care sunt problemele tale. Pasul urmator ar fi sa introduci mici schimbari care sa te faca mai productiv(a).

Un mod de a face acest lucru este prin setarea de noi obiceiuri.

Cum functioneaza un obicei? Charles Duhigg, autorul cartii “The Power of Habit – Why We Do What We Do in Life and Business” spune ca exista o bucla a obiceiurilor ce cuprinde 3 parti: un declansator (sau ceva care ne aminteste de respectiva actiune), o rutina si un rezultat (un beneficiu pe care il obtinem). Poti sa citesti mai multe despre aceste 3 parti aici.formarea obiceiurilor

(Adaptat dupa Charles Duhigg – How Habits works – http://charlesduhigg.com/how-habits-work/)

Pornind de la aceste 3 parti, iti propun cativa pasi de analizat cu privire la 3 moduri in care:

  • iti stabilesti sarcinile de realizat
  • te concentrezi pe realizarea acestora
  • te “deconectezi” in timpul tau liber

1. Sarcinile de realizat

Un declansator pentru un obicei productiv in realizarea sarcinilor ar putea fi un reminder sau sa-ti treci ca ultima sarcina din zi “Planificarea zilei urmatoare”. Rutina ar presupune realizarea listei, iar in final rezultatul este un plan clar pentru ziua urmatoare. Ai putea sa te “premiezi” ca ai lista pentru ziua urmatoare printr-o seara relaxanta alaturi de cei dragi.

2. Concentrarea pe realizarea sarcinilor

Declansatorul ar putea fi sa-ti inchizi toate tab-urile, sau sa folosesti o aplicatie precum OneTab, care sa-ti salveze tab-urile. Rutina ar fi implementata atunci cand, lucrand la o sarcina, nu esti distras de tab-uri precum Facebook sau email si te poti concentra pe finalizarea acesteia.

3. “Deconectarea” si timpul liber

Un declansator pentru un obicei productiv de “deconectare” ar putea fi, ca atunci cand ajungi acasa sa ai oprita conexiunea la internet a telefonului. Rutina poate fi considerata “deconectarea” si petrecerea timpului liber alaturi de cei dragi, in timp ce recompensa poate fi data si de claritatea cu care te vei “reconecta” luni dimineata la servici.

Pentru setarea de obiceiuri, iti recomand aplicatia Coach.me disponibila in AppStore si Google Play.

 

Te-ar mai putea interesa si articolul 2 aplicatii pentru reducerea timpului de utilizare a telefonului.