Lista de cumparaturi si productivitatea

lista-cumparaturi

Lista de cumparaturi si productivitatea

Cand mergi la cumparaturi ai o lista de cumparaturi? Ti se intampla ca de fiecare data sa ajungi la casa de marcat cu mult mai multe produse decat iti arata lista? Daca ti se intampla des acest lucru, atunci este posibil sa intelegi mai usor motivul pentru care ai foarte multe sarcini zilnice.


Daca tot e sambata, sper ca citirea acestui articol sa te gaseasca relaxat(a) si implicat(a) in altfel de activitati decat cele profesionale. Totodata, week-endul este perioada cea mai buna pentru analizarea si schimbarea anumitor sisteme cu care ne-am obisnuit. Acea relaxare si odihna propice week-endului te pot face sa analizezi la “rece” modul in care faci anumite lucruri. Astazi, m-am gandit sa-ti vorbesc despre lista de cumparaturi.

Cu totii suntem buni la realizarea unei simple liste de cumparaturi. Intervine o nevoie pentru un produs, care este trecut pe lista, urmand ca acesta sa fie achizitionat atunci cand ajungem la un magazin. Lista poate fi organizata (de preferat) in functie de raioanele unui magazin, astfel incat intr-o anumita zona (spre exemplu in zona de legume si fructe) sa nu uiti sa cumperi ceva ce ti-ai propus.

Realizarea listei de cumparaturi se aseamana cu procesul realizarii listei de sarcini. Intervine o anumita nevoie de a realiza o activitate ca parte a unui proiect, aceasta este notata in agenda ta, calendar sau aplicatia de productivitate (in cazul in care iti notezi sarcinile), urmand ca in momentul in care ajungi “la magazin” (locul de munca, perioada din zi dedicata sarcinilor respective) sa te apuci de treaba. Se intampla insa, ca pe parcurs lista ta de sarcini sa creasca cu activitati care maresc “costul” la “casa de marcat”. Costurile sunt reflectate de scaderea eficientei tale, de stres sau probleme de sanatate. Probabil ti s-a intamplat sa ajungi la casa de marcat estimand o anumita suma, si sa-ti dai seama ca ai depasit-o foarte mult.

Cum putem remedia genul acesta de situatii?

In primul rand, constientizand ce este “magazinul” pentru sarcinile noastre. La fel ca un mare hipermarket unde ai libertatea sa cumperi ce doresti si sa adaugi produsele in cos, totul pornind de la decizia ta de a cumpara produsul, la fel si in cazul proiectelor si sarcinilor tale, totul se rezuma la decizia ta de a te implica in diverse activitati. Bineinteles, intr-o lume marcata de foarte multe oportunitati, este posibil ca orice “produs” sa fie foarte important pentru dezvoltarea sau cariera ta. Insa, la fel cum consumul irational poate conduce la probleme, la fel se poate intampla si cu munca exagerata.

Asadar, cand mergi la un hipermarket nu lista de cumparaturi este cea cu impact asupra ta, ci o alta lista, si anume lista de produse de pe bonul fiscal. La fel cum, nu lista de sarcini planificata este cea importanta ci lista cu sarcini realizate (acel anti-to-do list in care iti notezi lucrurile pe care le-ai realizat).

Cum arata lista ta de cumparaturi astazi?


 

Te-ar putea interesa si Ebook-ul “Planificarea activitatilor” disponibil gratuit aici.

Ebook Costin Ciora planificarea activitatilor


 

 

Ultimele comentarii