Interviu despre Productivitate

Investeste timp in oamenii cu care lucrezi. Interviu despre productivitate cu Radu Constantinescu

Radu este antreprenor in IT si conferentiar universitar doctor la ASE Bucuresti, Facultatea de Cibernetica, Statisticaradu-constantinescu-2 si Informatica Economica.

Radu a infiintat QUALITANCE in 2007 impreuna cu un fost coleg de liceu, Ioan IACOB. Initial, firma a vandut servicii software si training livrate direct de catre parteneri si ulterior a crescut organic de la doi parteneri la aproape 200 de angajati si o cifra de afaceri estimata pentru 2016 de sase milioane de euro. Drept recunoastere a evolutiei vertiginoase, QUALITANCE a fost inclusa in topul Deloitte Fast 50 CEE in anul 2015.

In 2016, QUALITANCE a inaugurat o noua linie de business in zona de inovatie, aplicand design thinking, rapid prototyping si tehnologii de ultim moment, cum ar fi VR/AR, inteligenta artificiala si internet of things in proiecte de inovatie dezvoltate pentru companii precum IKEA si Virgin.

Radu se ocupa de operatiunile QUALITANCE, coordonand cinci departamente ale companiei. Obiectivul lui in urmatorul an este optimizarea platformei de livrare a QUALITANCE, punand accent pe ownership in cadrul echipelor.

Cum arata productivitatea unui antreprenor roman, implicat in proiecte internationale? Radu a acceptat sa-mi raspunda la cateva intrebari.

————————————————————

Costin Ciora: Ce inseamna pentru tine sa fii productiv?
Radu Constantinescu: Folosesc modelul OKRs (Objective/KeyResults) la nivel de an si de trimestru; sa fiu productiv inseamna sa trec de 90% in atingerea Key Results, ceea ce nu este simplu pentru ca imi propun rezultate ambitioase. Din punctul meu de vedere, limita de jos in realizarea obiectivelor ar fi 70%, daca nu se conformeaza cu acest prag, ridica un semnal de alarma, iar, daca obiectivele sunt prea des realizate in proportie de 100%, inseamna ca mi-am setat obiective prea usor de atins.

C.C.: Cum arata o zi productiva pentru tine?
R.C: O zi in care bifez cele mai importante trei activitati din agenda si in care gasesc una sau doua ore in care sa lucrez direct, hands-on, cu colegii pe care ii coordonez, la proiectele de impact din companie.

C.C.: Care sunt obiceiurile zilnice pe care le practici?
R.C: Setez trei obiective importante pe ziua respectiva la inceputul programului. Aloc minimum doua ore pe zi pentru a lucra cu line-managerii din QUALITANCE in gestionarea proiectelor pe care le coordoneaza. Aplic mai degraba o abordare de tip coaching. La final de program rezolv emailurile la care nu am apucat sa raspund peste zi.

C.C.: Se spune ca ceea ce este planificat, este realizat. Cum ti-ai planificat activitatea pentru anul ce urmeaza?
R.C.: Am definit la inceputul anului Key Results la nivel de an, precum si OKRs inainte de fiecare trimestru pentru companie. Aplic acelasi model la o scara mai mica pe plan personal.

C.C.: Intre multi-tasking si focus pe o activitate, ce stil ti se potriveste mai mult?
R.C.: In activitatile de coordonare ma bazez pe multitasking, avand cinci departamente in coordonare directa. In mod special, ma concentrez asupra a doua – trei proiecte, pentru care, de obicei, aloc timp neintrerupt (focus pe o activitate) de la o ora la doua ore in fiecare zi.

C.C.: Cat de mult inseamna planificarea intr-un obiectiv de-al tau?
R.C.: Este o activitate obligatorie. O folosesc zilnic pentru obiectivele in lucru, la nivel de saptamana, trimestru si an.

C.C: Ce instrumente de productivitate folosesti (app-uri, tool-uri etc)?
R.C.: Folosesc Google Apps – ca sistem integrat de calendar, documente partajate, email si chat. Experimentez si Pivotal Tracker si Slack pe zona de Project Management si Comunicare.

C.C: Ce parere ai despre impactul tehnologiei asupra productivitatii: angajatii pot fi mai productivi si mai putin productivi in acelasi timp? Exista multe lucruri ce distrag atentia de la lucru (ex. retelele sociale), cu toate acestea exista mai multe instrumente de productivitate.
R.C.: Cred in forta pozitiva a tehnologiei, nu vad o problema ca dupa o perioada neintrerupta de activitate sa existe 5-10 minute de iesire din context (prin retele sociale, o plimbare pe langa birou, etc)

C.C: Cum gestionezi verificarea numarului mare de emailuri pe care le primesti?
R.C.: Le cer colegilor cu care lucrez sa nu imi trimita email decat daca este o problema la care ar trebui sa ofer un input direct si urgent. Celelalte subiecte le discut in standup-ul zilnic de management sau la sedintele saptamanale cu fiecare departament. Prefer sa nu fiu in CC. Mai mult, aloc o ora la final de program pentru rezolvarea tuturor emailurilor din inbox, plus trei sau patru intervale de cate 15 minute intre sedinte.

C.C.: Cum gestionezi sedintele din diversele proiecte in care esti implicata? Peter Druker spunea ca “Sedintele sunt un simptom al proastei organizari. Cu cat mai putine sedinte, cu atat mai bine.”
R.C.: Fiecare sedinta are o agenda clara, participantii trebuie sa aiba pregatite in avans propuneri de solutii la subiectele din agenda, incerc sa inchid toate sedintele in 30 de minute. In QUALITANCE, fiecare sedinta genereaza actiuni clare si auditabile.

C.C.: Care este cel mai bun sfat pe care il poti da pentru cresterea productivitatii?
R.C.: Investeste timp in oamenii cu care lucrezi fara sa consideri ca detii adevarul absolut.

 

Poti sa citesti mai multe despre Qualitance aici.